دانستنی های سفر

چگونه در سپنجا ویلا اجاره کنیم؟

چگونه در سپنجا ویلا اجاره کنیم؟

چگونه در سپنجا ویلا اجاره کنیم؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که خانه ویلایی تنها منحصر به شمال کشور است در حالی که این تفکر درست نمی باشد.

هر چند عمدتا اغلب خانه هایی که در مناطق شمالی ایران ساخته می شوند از نوع خانه های ویلایی است و دلیل آن شرایط بارانی و مرطوب منطقه می باشد.

با سپنجا ،معتبرترین شرکت در رزرو و اجاره ویلا همراه شوید.

ویلا چیست؟

ویلا در اصل به هر ساختمانی اطلاق می شود که از چهار طرف به بیرون دید و یا نما داشته باشد.

معمولا در مناطق شهری به دلیل تجمع ساخت و در هم تنیده شدن ساختمان ها امکان داشتن یک خانه ویلایی کمتر دیده می شود. هر چند به برخی از خانه های حیاط دار در شهر های بزرگ هم خانه ویلایی اطلاق می شود ولی تعریف درست ویلا خانه هایی است که از هر چهار طرف آزاد باشد و نمای بیرونی داشته باشد.

دلیل اینکه معماری ویلا ها را معماری رومی و یا ایتالیایی می دانند تاریخچه ساخت این ویلاها می باشد.

این نوع ساخت خانه و یا شروع ساخت ویلا در ابتدا در روم باستان مرسوم شد.

در این دوره افراد متمول و ثروتمند به سمت این رفتند که خانه های خود را در باغ ها و دارایی های خود بسازند و چون روم و یا ایتالیا رطوبت و بارندگی زیادی به دلایل شرایط اقلیمی داشت این نوع سبک ساخت خانه را در پیش گرفتند.

این مطلب را هم بخوانید
اجاره ویلا رامسر | هر آنچه لازم است بدانید!

البته ابتدا این نوع ساختمان حالت کاخ مانند داشتند و کمتر در ابعاد کوچک دیده می شدند ولی با فروپاشی امپراطوری روم و زیادتر شدن جمعیت ساکن در مناطق پر باران سبک نوین ویلا سازی در این مناطق در ابعاد کوچکتر شکل گرفت.

اجاره ویلا

ویلا در ایران

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود .

و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌ها ویلاها به چشم می‌خورند.

 

ویلای خوب چه ویژگی هایی دارد :

امکانات رفاهی نظیر راههای دسترسی ویلا در شمال به مراکز خدماتی ،دسترسی به مکانهای تفریحی ،دسترسی به جاذبه های طبیعی ،به دور از سرو صدا و شلوغی روزمره شهرها تنها بخشی از ویژگی های یک ویلای خوب می باشد .

ماسال ، چادگان ، رامسر و محمود آباد به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از قدیم مورد توجه سرمایه گذاران و گردشگران داخلی و خارجی بوده و به همین دلیل بهترین گزینه برای اجاره ویلا  و داشتن مسافرتی خاطره انگیز می باشند .

اینکه بخواهیم یک معماری و یا ویژگی کلی را برای معماری ویلاها بیاوریم قطعا به بیراهه رفته ایم.

اقامت در ویلا در شیراز

ویلا هم همانند سایر خانه ها و آپارتمان ها بسته به سلیقه صاحب ویلا و معمار تفاوت ساختاری و معماری دارد و این یک اصل برای تنوع و داشتن زندگی زیباتر هست و این تنها یکی از راه های فرار از یکنواختی زندگی است.

اما در هر صورت قاعده های کلی برای معماری ویلاها وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
خوشمزه ترین دسرهای جهان (+معرفی 14 دسر خوشمزه)

اصلی ترین این قاعده ها این است که ویلا در یک محوطه باز و وسیع ساخته می شود که هر چند این روزها به دلیل داشتن مشتری زیاد و افزایش جمعیت متراژ کلی زمین ها کمتر شده است

و قاعده دوم این است که در این زمین سرسبزی و نماهای زیادی بصورت طبیعی وجود داشته باشد.

منظور از طبیعی این نیست که صرفا درختان کهن و یا دریا حتما باید در نمای ویلا وجود داشته باشد.

منظور این است که اگر گیاه طبیعی و سبزی طبیعی در اطراف آن هست که هیچ اگر نیست با کاشت درختان و گل ها و دادن نمای طبیعی اطراف ویلا دارای نمای زیبا باشد.

اقامت در ویلا در رشت

 

DSC05965 830x460

 

از کجا ویلا اجاره کنیم؟

تیم حرفه ای سپنجا مثل همیشه در تمامی لحظات سفرتون همراه شماست،

می تونید همین الان به وبسایت سپنجا مراجعه کنید و ویلای مورد نظر خودتون رو بعد از بررسی امکانات ،تصاویر و هزینه اجاره کنید همچنین اگر در مورد انتخابتون شک دارید یا نمی دونید از کجا شروع کنید سپنجا شما رو تنها نخواهد گذاشت!

با شماره تلفن ۰۹۱۷۱۰۲۵۵۰۵ تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنیم.

 

درباره “چگونه در سپنجا ویلا اجاره کنیم” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا