جاهای دیدنی تهران

باغ فردوس

در هنگام بازدید از تهران به خصوص موزه ی سینمای ایران، حتما به شما آدرس باغ فردوس داده می‌شود. باغ فردوس در نزدیکی خیابان ولیعصر و میدان تجریش واقع شده است. در این مقاله به معرفی این باغ زیبا خواهیم پرداخت. تا انتها همراه تیم سپنجا باشید.

داستان ساخت باغ فردوس

محمد شاه قبل از مرگش دستور داد تا قصری رو در نزدیکی تجریش بسازند. اما وقتی قصر نیمه کاره بود محمدشاه به علت بیماری فوت شد. محمد شاه در همان قصر نیمه کاره با نام محمدیه از دنیا رفت. درباریان همزمان با ساخت محمدیه اقدام به ساخت باغ یا عمارت ییلاقی کردند. باغ زیبای فردوس یکی از همین باغ ها بود که به پیشنهاد حاجی میرزا آقاسی ساخته شد. ناصرالدین شاه این باغ رو خریداری کرد. هنگامی که ناصرالدین شاه دختر خود را به عقد معیرالممالک درآورد این باغ را به عنوان پیشکش به او هدیه کرد.

2 5
باغ فردوس (۲)

ساختار بنا

وقتی وارد باغ فردوس می‌شوید سبک قاجاری این بنا کاملا حس می‌شود. اولین چیزی که در باغ به چشم می‌آید مجسمه های برنزی مشاهیری مانند ابن هیثم و سهروردی هست.

همچنین بخوانید: مرکز خرید امیر

اگر علاقه مند به دیدن عمارت این باغ هستید باید به سمت جنوبی این باغ بروید. این عمارت به شکل کاخ و محلی برای اقامت اعیان ساخته شده است. عمارت در سه طبقه و زیرزمین با زیربنای ۱۰۰۰ متر بنا شده است. ستون های گرد با قطر زیاد و گچ بری های زیبا و خاص حس زیبایی رو به شما منتقل می‌کند. این بنای زیبا بعد از انقلاب به عنوان موزه سینما در نظر گرفته شد.

این مطلب را هم بخوانید
گنبد نمکی طغرود قم ؛ مقصدی منحصر به فرد گردشگری
باغ فردوس (4)
باغ فردوس (۴)

تهران فقط یک شهر شلوغ و پر رفت آمد نیست. این شهر زیبا پر از جاذبه هایی گردشگریه که شاید قدمت چندانی نداشته باشد اما دیدن این جاذبه ها خالی از لطف نیست.

خواندن مقاله ی پل طبیعت تهران در مجله ی سپنجا برای دوستداران سفر به تهران پیشنهاد می‌شود.

برای دسترسی به اقامتگاه های تهران کافی است در سایت سپنجا اجاره سوئیت در تهران یا ویلا را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه ها به همراه عکس برای شما نمایش داده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا