تکنولوژی گردشگری

بهترین جنس چمدان برای سفرهای طولانی

بهترین جنس چمدان برای سفرهای طولانی

بهترین جنس چمدان برای سفرهای طولانی

هرگاه نام سفر به گوشمان می رسد یاد چمدان های بزرگ و بستن تجهیزات برای سفر می افتیم.تصور کنید که به تنهایی قصد سفر به دور دنیا را دارید و چند چمدان کوچک دارید که می خواهید همه آن ها را با خود به سفر بیاورید.مگر می شود سفری که تنها خودتان مسافر آن هستید، چند چمدان کوچک را با خود برد.

حال بهترین تصمیمی که می توان گرفت چیست؟

مسلما انتخاب چمدان بزرگ و با تجهیزات و جنس مرغوب، مناسب این سفر طولانی است.معیارهای مناسب برای انتخاب یک چمدان، این است که در کنار وزن مناسب، دوام و هدف سفر، بتوان آن را به راحتی حمل کرد.پس اگر قصد سفر طولانی دارید و اطلاعات کاملی از چمدان ها هم ندارید با سپنجا همراه باشید تا بدانید که چه چمدان و توشه ای نیازمند این سفر دور و دراز است.

بهترین جنس چمدان

آیا بدون چمدان هم می توان سفر کرد؟

مگر می شود سفر رفت و وسایل مورد نیاز خود را نبرد؟بخصوص سفری که قرار است کلی تجربه و اتفاق های خوبی در آن برای شما رقم بخورد که از آن بی خبر هستید.چمدان یکی از مهمترین تجهیزات سفر است که حتما باید در انتخاب آن دقت بسیاری به خرج داد تا در وسط راه به مشکل بر نخورید.اگر سفری که قصد رفتن به آن را دارید یک تا دو روزه است بدون شک یک کوله پشتی برای آن کافی است، اما اگر سفر شما بیشتر از دو روز شد قطعا همراه بردن یه چمدان مناسب سفر الزامی می شود.

هدف سفر در انتخاب چمدان مناسب نیز تاثیر بسزایی دارد.پس حتما قبل از سفر هدف خود از آن سفر را مشخص کنید تا در انتخاب چمدان مناسب به مشکل بر نخورید.

چمدان سفر

انواع  جنس چمدان های موجود در بازار

عمر مفید هر چمدان ۱۰ سال است پس توقع زیادی نباید داشت که تا آخر عمر باید برای شما کار کند.تنوع چمدان های موجود در بازار چنان زیاد است که در انتخاب چمدان مناسب گاهی دچار شک و تردید می شوید.

چمدان هایی که هر کدام اندازه، جنس و قیمت های متفاوتی دارد که در خرید آن ها دچار شک می شوید.در اینجا ما قصد معرفی انواع چمدان های موجود در بازار را داریم تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید.

این مطلب را هم بخوانید
سفر ارزان در ایران

اقامت در هتل آپارتمان در مشهد

چمدان های برزنتی

نوعی از چمدان های معمولی که وزن بسیار سبکی دارند چمدان های برزنتی هستند.این نوع چمدان ها سایزهای متفاوتی دارند که بسته به نیاز خود می توان چمدان مورد نظر را انتخاب کرد و برای سفر از آن استفاده نمود.نکته بسیار مهمی که در این نوع از چمدان ها وجود دارد این است که این چمدان ها در برابر باران و نفوذ آب به درون خود بوی بسیار بدی می گیرند.

پس در پاییز و زمستان نمی توان از این نوع چمدان ها استفاده کرد.آب به درون چمدان نفوذ نمی کند ولی درون چمدان، لباس و تجهیزات موجود در آن بوی بسیار بدی می گیرند.

چمدان برزنتی

چمدان های دستی یا سامسونت سفری

این نوع از چمدان ها برای سفرهای تک نفره بسیار مناسب هستند.چمدان های دستی معمولا وزن، حجم و قیمت کمتری دارند که در نتیجه به راحتی می توانید آن ها را حمل کنید و به عنوان یک چمدان دم دستی از آن ها استفاده کنید.برای سفرهای طولانی که تنها خود شخص راهی آن سفر می شود چمدان های دستی بسیار کاربرد دارد.

چمدان دستی

چمدان های تیتانیوم- پلاستیک

اگر قصد سفرهای طولانی و دور و درازی دارید این نوع و جنس از چمدان ها بهترین نوع انتخاب برای سفر شما است.چمدان هایی که با دوام هستند و در برابر نفوذ آب به درون خود غیر قابل نفوذ می باشند.

قیمت چمدان های تیتانیوم به نسبت چمدان های دیگر بالاتر است اما به نسبت کارایی آن ها در صورت مراقبت درست، بیشتر از ۱۰ سال هم عمر می کنند.

بزرگترین مشکل این نوع چمدان ها خط و خشی است که در هنگام حمل و نقل در طول سفر ممکن است برای آن پیش بیاید است و بدنه آن ها زیاد در برابر این اتفاق مقاوم نیست.

فرش ایرانی

نکته مهم دیگر این نوع چمدان این است که اگر لوازم شما خطر شکستن یا از بین رفتن داشته باشند بهترین گزینه برای سفر همین نوع از چمدان ها می باشد.در برابر چمدان های تیتانیومی چمدان های پلاستیکی وجود دارد که به نسبت چمدان ها تیتانیومی قیمت مناسب تری دارند اما در برابر فلز و وسایل سنگین امکان شکستگی این چمدان ها زیاد است.

چمدان پلاستیک

چمدان های چرمی

در مقابل انواع چمدان های دیگر نوعی چمدان وجود دارد که فقط به خاطر پرستیژ و کلاس کاری آن بسیار مورد توجه مدیران قرار می گیرد.چمدان های چرم عیوب بسیار زیادی دارد که از مهمترین آن ها می توان به وزن سنگین آن و قیمت بالای آن اشاره کرد.به نسبت چمدان های دیگر چمدان های چرمی در بازار آنچنان مورد توجه عموم قرار نمی گیرد.

این مطلب را هم بخوانید
روز جهانی زمین پاک

چمدان چرمی

نکات مهم در هنگام خرید چمدان سفر

_  در انتخاب سایز چمدان دقت بسیار زیادی به خرج دهید بخصوص کسانی که مدام در حال مسافرت هستند.

_  توجه ویژه ای شود که در حال رفتن به چه نوع سفری هستید که متناسب با آن سفر، چمدان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

_ عمر هر چمدان حدود ۱۰ سال است که بعد از این مدت احتمال خرابی تمام قسمت های آن ممکن است به وجود آید .

_ پس بهتر است فکر خرید یک چمدان با عمر طولانی را از سرتان خارج کنید.

_ در هنگام خرید چمدان به گارانتی خرید نیز توجه ویژه ای داشته باشید که چمدان خریداری شده دارای گارانتی به مدت مشخصی باشد.

_ در زمان خرید چمدان برای سفر تحقیقات کامل خود را انجام دهید.

اقامت در منزل مبله ویلایی در تبریز

چمدان سفر

حتما قبل از خرید بودجه خود را برای یک چمدان مناسب جدا بگذارید زیرا چمدان یکی از ارکان مهم سفر است که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود.

_ در موقع خرید چمدان به سالم بودن چرخ های چمدان توجه ویژه ای داشته باشید.

همچنین برای چمدان های با سایز بزرگ چمدانی را انتخاب کنید که چهار چرخ داشته باشد تا در هنگام حمل بار دچار مشکل نشوید.

_ در زمان خرید چمدان به این نکته توجه کنید که جنس سخت و یا نرم چمدان برای شما مناسب باشد.

زیرا اغلب کسانی که چمدان را بعد از چند مسافرت با خود همراهی می کنند از خرید خود پشیمان می شوند، پس در انتخاب زبری و یا نرمی چمدان دقت نمایید.

_ در هنگام خرید چمدان حتما به زیپ های آن توجه نمایید.

اگر چمدانی با کیفیت نباشد، قطعا زیپ های آن به راحتی می شکنند و احتمال خرابی آن زیاد است و حتی هزینه تعویض زیپ به نسبت نیز زیاد خواهد بود.

_ به دسته های چمدان توجه کنید.

شکستن دسته چمدان در سفر یکی از اتفاقات ناگواری است که حتما باید در هنگام خرید چمدان به آن توجه شود.

چمدان هایی را خریداری کنید که دسته آن ها به دو طرف میله داشته باشد زیرا آن ها معمولا نسبت به چمدان های تک میله ای، قوی تر هستند.

_ چمدان های قفل دار بخرید، زیرا این نوع چمدان ها وسایل شما را در برابر اتفاقات ناگوار ایمن نگه می دارند.

_ حتما قبل از سفر تجهیزات مورد نیاز خود را آماده کنید و برای هر کدام از آن ها جایگاه مشخصی در چمدان نظر بگیرید.

 

 

 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا