دیدنی های ساری

سفر به شهر چشمه های آب گرم رینه | سپنجا

سفر به شهر چشمه های آب گرم رینه | سپنجا

با سپنجا همراه باشید تا سفری کوتاه به شهر رینه برای شما رقم بزند.

بدون شک باید پذیرفت که شگفتی های این جهان تمامی ندارد.

در هر گوشه از این جهان پهناور زیبایی ها و طبیعت فوق العاده ای همچون الماسی می درخشد.

در سرزمین پهناور و زیبای ایران شهری به چشم می خورد که نزدیک به قله سرافراز دماوند است، شهری که نام آن آشنا نیست و کمتر به گوش رسیده و باید کشفش کرد و از جاذبه های آن لذت برد.

این شهر را رینه نام گذاری کردند، شهری که به جهت چشمه های آب گرم و طبیعت منحصر بفرد خود، هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

شهر رینه

شهر رینه کجاست؟

رینه یکی از شهرهای استان مازندران است.این شهر در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.رینه را می توان نزدیک ترین شهر به قله سرافراز دماوند دانست.

بهترین مسیر از تهران به رینه به این صورت است که از اتوبان بابایی وارد جاده پردیس به سمت رودهن شوید.

وقتی به رودهن رسیدید از آنجا جاده هراز به سمت آمل را ادامه دهید، بعد از عبور از پلور به آب اسک می رسید، با عبور از آب اسک در مسیرتان تابلویی می بینید که شما را به سمت رینه هدایت می کند.

بهترین وسیله برای سفر به رینه ماشین شخصی است، چون جاده رینه مسیر باریکی دارد و نسبتا مسیر پر رفت و آمدی است، پس کمتر می توان از اتوبوس برای این مسیر استفاده کرد.

با ورود به شهر رینه خیابان کوچکی را می توان دید، که در این خیابان تمام مغازه های شهر رینه قرار دارد.

اکثر مغازه‌ها در این خیابان یا قصابی یا رستوران و یا سوپرمارکت هستند.

رینه

چرا به رینه سفر کنیم؟

اگر شخصیتی ماجراجو و طبیعت گرد دارید و تمایل دارید که جای جدیدی را کشف کنید، سپنجا پیشنهاد می کند که به شهر رینه در استان مازندران سفر کنید.

رینه با چشمه های آب گرمش شناخته می شود و بیشتر مسافران به هوای استفاده از خواص درمانی آب گرم چشمه ها راهی رینه می شوند.

همچنین شهر رینه قسمت جنوبی قله دماوند به حساب می آید و اکثر کوهنوردانی که قصد فتح این قله از ناحیه جنوبی قله را دارند، از این شهر به آنجا می روند.

بهترین زمان سفر به شهر رینه فصل بهار است.

این فصل به جهت سرسبزی و درآمدن شقایق های قرمز زیبایی خاصی به این شهر داده است.

اواخر تابستان یعنی شهریور ماه به جهت گرایش هوا رو به سردی نیز زمان خوبی برای بهره بردن از چشمه های آب گرم رینه است.

این مطلب را هم بخوانید
دیدنی ها و جاذبه های گردشگری منطقه کوهستانی فیروزکوه

این ماه هوای خنک و مناسبی برای سفر است.

رینه را می توان نزدیک ترین شهر به پایتخت از جهت داشتن چشمه های آب گرم دانست.

Abgarm Khorgo La

جاذبه های دیدنی شهر رینه

بیشتر کسانی که قصد سفر به رینه را دارند، اطلاعات کاملی از آنجا ندارند و فقط نام رینه به گوششان رسیده.

در اینجا ما قصد داریم که اطلاعاتی از این شهر به شما بدهیم.

در کتاب (ایران) که توسط سه پژوهشگر غربی نوشته شده و در سه قاره آمریکا، اروپا و استرالیا توزیع شده، در مورد قله دماوند و شهر آمل، بحثی را نیز پیرامون رینه مطرح کرده و در معرفی رینه و نسبت آن با قله می نویسد:

معمولا نقطه آغاز فتح قله، رینه است.

همچنین بخوانید: مرداب هسل

حتی اگر قصد صعود به قله هم در میان نباشد، رینه سرشار از جاهای دیدنی برای لذت بردن است.

در یک نگاه گذرا به جاذبه های توریستی شهر رینه، که به قول این نویسندگان ارزش گشت و گذار دارد، می توان به نکات زیر اشاره داشت:

اول توریسم تابستانی و زمستانی

رینه به دلیل واقع شدن در موقعیت کوهستانی با چشم اندازهای زیبا و با وجود کوه ها، دره ها، تپه ها، مراتع و دشت های زیبا، آب زلال و گوارا، دمای هوای مناسب و دلپذیر در تابستان ها، جاذبه های فراوانی را در طول زمان برای خود ایجاد کرده است.

از این رو حداقل در دهه اخیر اندک اندک به محلی برای تفریح و سیاحت ساکنان شهرهایی چون آمل و تهران و دیگر نقاط ایران در تابستان ها تبدیل شده است.

اگر جاذبه های طبیعی یاد شده، واقع شدن در دامنه ی قله دماوند که نماد (ایران) و سمبل ملی این مرز و بوم است و فاصله ی اندک آن با آب های معدنی ارزشمندی چون آب اسک، آب گرم، آب آهن و… افزوده شود، آن گاه به راحتی می توان دلیل جذاب بودن در تابستان های رینه برای توریست ها و غیر توریست ها را فهمید.

اما رینه علاوه بر تابستان، در فصل زمستان نیز علی رغم هوای بسیار سرد و برفی، برای عده خاصی از مردم، مانند ورزشکاران و کوهنوردان می تواند جذاب باشد.

چنان که گروه هایی از کوهنوردان خارجی و داخلی، در قالب تورهای ورزشی در طی دو قرن اخیر، از طریق رینه، تحت عنوان صعود زمستانی، قله دماوند را فتح نمودند.

همچنین، علاوه بر تابستان و زمستان، در فصل بهار نیز زیبایی های طبیعی کوه ها و دشت های رینه دلربا است.

در اواخر تابستان و اوایل پاییز، علاوه بر زیبایی های طبیعی، انواع گیاهان دارویی و درمانی نیز برای علاقه مندان و کسانی که تخصصی در این زمینه دارند، جذاب و مناسب است.

امکاناتی که به دلیل عدم شناخت، متاسفانه به درستی از آن ها بهره گرفته نمی شود و تنها استفاده ی نسبتا عمومی شهروندان رینه یی از این نعمات، برخی سبزی های محلی و قارچ کوهی و زرشک می باشد، که در تپه ها و دره های اطراف رینه قابل دسترسی می باشند.

این مطلب را هم بخوانید
تفرجگاه کوهستانی تبریز، مکانی جذاب برای گردشگران (معرفی+تصویر)

دوم، جذابیت های پایتخت کوهنوردی ایران

به دلیل پیوند جغرافیا با فعالیت های توریستی، رینه نیز به خاطر برخورداری از امکانات طبیعی و ویژگی های خاص جغرافیایی، شرایط مناسبی را برای بخشی از مردم خود در استفاده از صنعت توریسم فراهم نموده است:

خرید اجناس، وسایل و اغذیه از کاسبان محل، اجاره نمودن چهار پایان برای حمل و نقل کوله پشتی ها و وسایل کوهنوردی و نیز محلی به عنوان راهنمای قله دماوند توسط کوهنوردان ایرانی و خارجی، از جمله مواردی است که در این خصوص می توان برشمرد.

با توجه به این که رینه نزدیکترین شهر به بلندترین قله ی ایران و به تعبیری بام ایران بوده و از ۲۰۰ سال پیش تاکنون به عنوان نقطه آغاز صعود به دماوند مشهور بوده است، یکی از همکاران پژوهشی اثر حاضر، شهر رینه را به دلایل زیر (پایتخت کوهنوردی ایران) نامیده است:

۱.صعود مکرر راهنمایان محلی با رکود بیش از ۳۰۰ بار که در فصول مختلف سال و در طی زمانی طولانی حاصل شده است.

۲.فاصله کوتاه این شهر با پایتخت ایران که موجب می شود کوهنوردان ایرانی و خارجی ظرف دو ساعت با ماشین، خود را به ارتفاع حدود ۲۱۰۰ متری قله برسانند.

۳.رینه نزدیک ترین، پرجمعیت ترین و آبادترین شهر در دامنه ی بلند ترین قله ایران است.

دریاچه شورمست

دماوند

دشت لاله

اب گرم رینه

مهم‌ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی رینه و نزدیک به رینه

قله دماوند
آبشار سرآسیاب
دشت شقایق
آب‌گرم رینه
آبگرم لاریجان
حمام صفوی
هتل پهلوی
دخمه‌های سنگی کافر کلی روستای پلمون
غار کربن متعلق به خانواده دریانی روستای گرنا
عمارت نادری روستای گرنا
سفره‌خانه فانوس کوهستان

1 01

اقامت در شهر رینه

اگر قصد اقامت در شهر خوش آب و هوای رینه را دارید و به جهت درمان به این شهر سفر می کنید، سپنجا با در نظر گرفتن اقامتگاهی در رینه میزبان شما است.

ما ویلایی بسیار زیبا برای مسافران در نظر گرفتیم که صاحب این ویلا برای مسافرانی که به این شهر سفر می کنند تخفیفات ویژه و خوبی در نظر گرفته است.

ویلای مورد نظر نزدیک به قله دماوند است و منظره زیبایی به این ویلا داده است.

تنها کافی است اجاره ویلا در رینه را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های رینه به همراه عکس برای شما نشان داده شود.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا