جاهای دیدنی تهران

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری منطقه کوهستانی فیروزکوه

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری منطقه کوهستانی فیروزکوه

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری منطقه کوهستانی فیروزکوهاگر از زندگی شهری، هوای آلوده و سر و صدای شهر خسته شده اید و دلتان یک سفر بدون دغدغه و بکر را می خواهد، فیروزکوه مقصد مناسبی برای همچین سفری است.

شهری کوهستانی که همه جای آن پر از چشمه ها و رودخانه های خروشان است و بهترین انتخاب برای سفر در نیمه اول سال است.فیروزکوه در ۱۴۳ کیلومتری تهران قرار دارد و یکی از مناطق خوش آب و هوا و بکر در استان تهران است.

فیروزکوه را بیشتر با جاده فیروزکوه می شناسند، جاده ای که در نهایت به قائمشهر مازندران ختم می شود.فیروزکوه بهترین انتخاب برای دوستداران طبیعت است.

شهری که پر از تنگه ها و روستاهای دست نخورده برای گردشگران است.با سپنجا همراه باشید تا بیشتر از طبیعت خاص و دیدنی فیروزکوه باخبر شوید.

سفر به فیروزکوه

جاذبه های گردشگری فیروزکوه

در گذشته فیروزکوه بیشتر با کوه دماوند شناخته می شده و حتی در داستان های اساطیر، کوه دماوند همراه با این شهر بکار برده شده است.سفر به فیروزکوه، سفر به منطقه ای جنگلی و سرسبز است که حیوانات وحشی بسیاری دارد.

یکی از جاذبه های گردشگری فیروزکوه هوای بسیار خوب آن است.در زمستان و پاییز هوا بسیار سرد و برفی و در بهار و تابستان هوای خنک و معتدلی دارد.همین آب و هوای ویژه باعث شده است که این شهر همیشه سرسبز و پاک بماند و درون خود پر از جاذبه ها و دیدنی های بسیاری باشد.

فیروزکوه علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبایی که دارد پر از بنا و آثار تاریخی بسیار از گذشته است.

چشمه آب خمده

چشمه آب معدنی خمده در روستای خمده در ۲۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه در یک منطقه تفرجگاهی قرار دارد.آب این چشمه از دل سنگ ها می جوشد، منظره زیبا و رویایی دارد و مکان مناسبی برای شنا کردن است.آب این چشمه به گفته بومیان آن منطقه برای درمان بیماری های پوستی و کلیوی مناسب است.

این مطلب را هم بخوانید
آبشار بیشه ؛ از بلندترین های ایران و ابهت استان لرستان

چشمه خمده

تنگه واشی یا ساواشی

این تنگه در ۱۵ کیلومتری شمال غربی فیروزکوه واقع شده است.این منطقه یکی از زیباترین و معروف ترین و خوش آب و هواترین مناطق تفریحی در فیروزکوه است.ت

نگه واشی یکی از بهترین مناطقی است که برای سفر یک روزه مناسب است.

این تنگه با طول حدود ۳۰۰ متر و با دیواره های صخره ای محل عبور رودخانه ای است که از کوه های واشی سرچشمه می گیرد.

تنگه واشی علاوه بر اینکه طبیعت زیبا و خوش آب و هوایی دارد، آثار باستانی بسیار هم درون خود دارد.یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه قرار دارد.

تنگه واشی

تنگه واشی

قلعه لاجورد

قلعه لاجورد در شمال شرق فیروزکوه و سمت چپ مسیر جاده آسفالته فیروزکوه-سمنان قرار دارد.این قلعه قدمت بسیار طولانی دارد و قدمت آن به پیش از تاریخ اسلام می رسد و از آثار تاریخی و مهم این منطقه بشمار می رود.حتی فردوسی در شاهنامه در یکی از اشعار خود، نام این قلعه را برده است.

قلعه لاجورد

غاربونیک

این قلعه در ۲۳ کیلومتری فیروزکوه بر فراز دشتی همنام غار واقع شده است.برای رسیدن به این غار باید از روستای هرانده گذر کرد و پس از این روستا با عبور از رودخانه حبله رود به غار بورنیک می رسید.

این غار طولانی ترین غار استان تهران است و قدمت بسیار طولانی دارد طوری که درون این غار آثاری از زندگی انسان های نخستین و غار نشینان مشاهده می شود.

غار بونیک

تنگه میشینه مرگ

تنگه میشینه مرگ در روستای لزور در ۴۵ کیلومتری شمال غرب فیروزکوه مشاهده می شود.مسیر این تنگه یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی است که بسیاری از کوهنوردان از آن استقبال ویژه ای می کنند.

تنگه واشی

در مسیر این تنگه آبشارهای زیبایی قرار دارد.مسیر تنگه میشینه مرگ بقدری زیباست که برای رسیدن به تنگه ارزش سختی هایی که در بین راه است را دارد.

روستای میشینه

روستای میشینه

روستای سله بن

روستای سله بن روستایی است که در توابع بخش ارجمند، شهر فیروزکوه قرار دارد.این روستا یکی از زیباترین و بکرترین مناظر و طبیعت در بین روستاهای فیروزکوه است.

روستای سله بن را به طبیعت دوستان پیشنهاد می کنیم، روستایی که می توانید مهمان محلی ها و روستاییان مهمان نواز آن شوید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین رستوران های موسیقی زنده تهران برای یک روز عالی

روستای لزو

سله بن

دریاچه آهنگ

دریاچه آهنگ در ۵/۵ کیلومتری جنوب روستای سیمین دشت واقع شده است.دریاچه آهنگ از چشمه هایی از دل کوهستان و همچنین بارش های منطقه ای تغذیه می شود.

آب دریاچه دارای املاح معدنی زیادی است و همین املاح آب را غیر قابل شرب کرده است.شنا کردن در این دریاچه از اتفاقاتی هست که باید حتما تجربه شود، آب آن بقدری سرد است که خستگی را از تن بیرون می کند.

از جمله مناطق تاریخی فیروزکوه می توان به تپه های باستانی سرتپه، سرخ قلعه روستای سرانزا که در دوره ساسانیان ساخته شده، خانه تاریخی مزداران از دوران قاجار، رباط شاه عباس امین آباد از صوفیه و کاروانسرای گدوک که قتلگاه نادرشاه بوده اشاره کرد.

این شهر کوچک در اطراف تهران جاذبه های گردشگری بسیاری دارد، از جمله جاذبه های گردشگری دیگر آن می توان به کارونسرای گدوک، قلعه فیروزکوه، روستای لزور، برج سنگی دیده بانی مزداران، حبله رود، آبشار ترز و پارک جنگلی جورام، آبشار شورآب و… اشاره کرد.

دریاچه اهنگ

رزرو ویلا برای اقامت در فیروزکوه

اگر قصد سفر به این شهر دیدنی و سرسبز را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از سفر حتما ویلا یا اقامتگاه و مکان مورد نظر خود برای اقامت در فیروزکوه را رزرو کنید.سپنجا به فکر راحتی مسافران است، پس برای راحتی سفرتان می توانید به سایت سپنجا و یا اپ مراجعه نمایید.

تنها کافی است اجاره ویلا در فیروزکوه را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه ها به همراه عکس برای شما نشان داده شود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا