بدون دسته بندی

معرفی لباس کوردی

لباس کردی نشانه ای از فرهنگ، ذوق و هنر مردمان خطه ی کورد نشین کشور عزیزمان ایران است. در صورتی که با دقت به نوع پوشش کردها نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که نوع پوشش همه ی قسمت های کرد نشین شبیه نیست. در این مقاله به معرفی لباس کردی برخی نقاط خواهیم پرداخت. تا انتها همراه ما باشید.

معرفی لباس کردی

به طور مثال پوشش مردم کرمانشاه، اورامان، سقز، ایلام و … با یکدیگر متفاوت است. کوردها در فصل ها و حتی مراسم مختلف پوشش متفاوتی دارند. لباس کردی مردانه ترکیبی از سرپوش، تن پوش، سر افزار و کمربند می‌باشد. لباس کردی زنانه در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می‌شود.

سال ها پیش برای دوخت لباس ترکی زنانه از پارچه های داخلی استفاده می شد اما امروزه برای تولید این لباس های زیبا از پارچه های خارجی هم استفاده می‌شود. لباس کوردی زنانه با سنگ های قیمتی مختلفی تزئین شده اما با این حساب باز هم جز پر فروشترین کالاهای این خطه محسوب می‌شود. پوشیدن لباس های محلی حس خیلی خوبی رو به آدم منتقل می‌کند.

کبیر کوه در ایلام

در صورتی که به خطه ی کرد نشین کشور علاقه مندید مقاله ی کردستان- سفر به اورامانات تخت (هه ورامان) رو به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر به پوشش کردی علاقه دارید و قصد سفر به نواحی کرد نشین رو دارید قبل از سفر به سایت سپنجا سر بزنید و از اقامتگاه های سپنجا دیدن کنید.

سفر به کرمانشاه

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هندورابی ؛ جزیره ای متفاوت با تمام تجربه هایتان!
لباس کردی (2)
لباس کردی (۲)

کلام آخر

اگر می خواهید از دیدنی های کوردستان دیدن کنید کی توانید وارد سایت سپنجا شوید و برای اقامت در این استان اجاره سوئیت را جست و جو کنید تا تمامی اقامتگاه ها برای شما نشان داده شوند یا از طریق لینک های زیر سوئیت مبله را رزرو کنید.

سپنجا در شهرهای کرد نشین کشور اقامتگاه های مختلفی دارد.

اجاره سوئیت در  کرمانشاه

اجاره سوئیت در اورامان

اجاره سوئیت در سنندج

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا