دیدنی اصفهان

کویر ورزنه و ماجراجویی های آن

هرگاه اسم سفر به کویر ورزنه به گوش می‌خورد بیشتر یاد و خاطره  را به سوی آرامش و آسمان صاف کویر می‌برد. آرامشی که شاید هیچ جا نتوان آن را پیدا کرد و فقط با سفر به آنجا و تجربه اقامت در شب و رصد ستارگان در شب می‌توان به آن دست پیدا کرد.

سفر به کویر ورزنه می‌تواند یک ماجراجویی تمام عیار، پر از آرامش و لذت بخش باشد. کویر به گونه ای افسونگری می‌کند که آدمی را هر لحظه مدهوش و به سوی خود می کشاند.یکی از کویرهای پهناور ایران زیبا به نام کویر ورزنه است، در این سفر آرامش بخش و در عین حال هیجانی با سپنجا همراه باشید تا شما را با کویر ورزنه آشنا کند.

راه های دسترسی به کویر ورزنه

برای رهسپار شدن به کویر ورزنه باید وارد استان اصفهان شوید.این کویر ۲ ساعت تا نصف جهان یعنی اصفهان فاصله دارد.کویر ورزنه در ۱۱۷ کیلومتری شرق اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد قرار دارد.

برای سفر به کویر ورزنه می توان از شمال به شهرستان ورزنه و زاینده رود، از جنوب به حسن آباد، از شرق به تالاب گاوخونی و از غرب به مسیر حسن آباد به این کویر دسترسی داشت.

با رفتن به کویر ورزنه اصفهان منطقه ای گسترده و وسیع را می بینید که سراسر پوشیده از ماسه های تمیز و روان، ریگزار و تپه های شنی است.

باد ماسه ها را به اشکال بسیار زیبایی مانند تپه های هلالی، طولی و هرم های ماسه ای در آورده است.این کویر با باتلاق گاو خونی، زاینده رود و شهرستان ورزنه در همسایگی بوده و وسعتی در حدود ۱۷۰۰۰ هکتار از این منطقه را به خود اختصاص داده است.

مطالعه بیشتر: هر آنچه درباره کویر ورزنه باید بدانید!

سفر به کویر

چرا سفر به کویر ورزنه؟

–  نزدیک بودن کویر ورزنه به اصفهان باعث محبوبیت این کویر در بین کویرهای استان اصفهان است.

–  با سفر به کویر ورزنه می توان تفریحات بی نظیر در کنار مکان های دیدنی فراوان را تجربه کرد و خاطرات به یادماندنی برای خود خلق کرد.

این مطلب را هم بخوانید
تجربه لذتی تکرار نشدنی در بهترین رستوران های اصفهان

–  تجربه قدم زدن و راه رفتن بر روی ماسه های داغ، در میان زیبایی های کویر ورزنه را برای شما به همراه دارد.

–  بزرگ ترین سایت تفریحی کویری در ایران در کویر ورزنه قرار دارد.

–  در این کویر با جانوران و گیاهان مختلفی برخورد می کنید زیرا در کویر ورزنه گونه های جانوری و پوشش های گیاهی متنوعی را می توان دید.

لوازم ضروری برای سفر به کویر ورزنه

در سفر به کویر یا بیابان فراموش نکنید که وسایل مورد نیاز کویر به همراه داشته باشید.در اینجا ما به معرفی ضروری ترین تجهیزات سفر کویری پرداخته ایم.

–  کفش کوهپیمایی سبک

–  داروی مصرفی شخصی

–  کلاه و عینک آفتابی

–  لباس گرم اضافه

–  بطری آب

–  کرم ضد آفتاب

–  پشت گردنی بادی

–  لباس مناسب طبیعت گردی

تجهیزات کویر گردی

بهترین زمان سفر به کویر ورزنه

از آنجا که از نام آن پیدا است قرار است که به کویر یا بیابان سفر کنید، نقطه ای که بسیار گرم است و همه جای آن کویری و خشک است و فقط شن زار و ماسه زار در آنجا قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به کویر ورزنه اصفهان، اواخر تابستان، اوایل پاییز و بهار است.زمانی که هوا رو به سردی می رود و بتوان نهایت لذت و هیجان را از آنجا برد.

مطالعه کنید: معرفی ۷ مقصد برتر در فصل پاییز

تفریحات کویر ورزنه

در کویر ورزنه تفریحات هیجان انگیز و شادی آوری وجود دارد که می توانید از آن ها نهایت لذت را ببرید.قرار گرفتن بزرگترین سایت تفریحی کویری در کویر ورزنه باعث شده است تا موقعیت بسیار خوبی برای ورود گردشگران در این منطقه فراهم گردد.تعدادی از تفریحاتی که می توان در کویر ورزنه تجربه کرد، در سایت تفریحی واحه انجام پذیر است.

شترسواری در کویر ورزنه

شتر سواری از تفریحاتی است که در سایت واحه می توان از آن بهره مند شد.این نوع تفریح تجربه زندگی بومیان منطقه در گذشته را تداعی می کند.

 

کویر گردی با شتر

موتور سواری در کویر با موتور چهار چرخ (ATV)

از تفریحات هیجان انگیز کویر ورزنه، تجربه سواری دادن با موتور چهار چرخ است که با سرعت زیاد بر روی تپه های ماسه ای و شنی حرکت می کند.برای سوار شدن بر روی این موتورها حتما باید با کمک راننده های موتور چهار چرخ از آن ها استفاده کنید.

پیاده روی بر روی تپه ها و رمل های شنی کویر یکی از لذت بخش ترین قسمت سفر کویر ورزنه پیاده روی بدون کفش بر روی شن ها و ماسه ها داغ و آفتاب دیده است.با قدم زدن بر روی شن ها می توان آرامش و سکوت حاکم بر کویر را لمس کرد.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی گرماب ، از بناهای باستانی تا جاذبه های طبیعی این شهر

آفرود در کویر ورزنه (SUV)

یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی که اکثر جوانان به فکر آن هستند، تجربه آفرود سواری است.

آفرود سواری بر روی شن زارهای نرم و پایین و بالا رفتن ماشین های شاسی بلند از بهترین تفریحات و هیجاناتی است که در کویر ورزنه می توان آن را تجربه کرد.

آفرود سواری در کویر

پرواز پاراگلایدر در کویر ورزنه

پاراگلایدر از ورزش های هیجان انگیز است که در مناطق بادخیز و مرتفع انجام می شود.نقاط کویری از بهترین مناطق برای انجام این ورزش است.

پاراگلایدر کویر ورزنه

زیپ لاین کویر ورزنه

یکی از تفریحات هیجانی است که در بین اقشار مختلف جای گرفته است.سیم بکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص بین دو نقطه وصل می کنند.فرد، هارنس (جلیقه مخصوص) را می پوشد و به وسیله یک قرقره که با تسمه های مخصوص و کارابین به هارنس متصل شده از یک سر طناب به سر دیگر می رود.

البته شما می توانید به چند صورت مسافت بین دو نقطه را طی کنید، به صورت خوابیده، معلق و نشسته.

 

zipline

باگی سواری (BUGGY)

باگی وسیله نقلیه موتوری است که با چرخ های بزرگ و لاستیک های پهن برای استفاده در تپه های شنی، سواحل، جنگل، بیابان و سواحل ساخته شده است.این وسیله از سرعت و مانور بالایی نیز برخوردار است.

 

موتور چهارچرخ

مکان ها و جاذبه های گردشگری اطراف کویر ورزنه

–  گاو چاه

–  مسجد ورزنه

masjad jame

–  پل صفوی

–  برج کبوتر خانه قورتان

–  تالاب گاوخونی

gavkhuni

–  دریاچه نمک خارا

namak varzaneh1

–  قلعه قورتان

–  کارونسرای قلعه خرگوشی

اجاره سوئیت در کویر ورزنه

برای اقامت خود در کویر ورزنه می توانید از طریق سایت سپنجا اقامتگاه خود را رزرو کنید.

نزدیک ترین شهر به کویر ورزنه، نایین است، می توانید از اقامتگاه ها و خانه‌های بومگردی آنجا نیز بهره مند شوید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 2]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا