تکنولوژی گردشگری

معرفی ۷ اپلیکیشن کاربردی در سفر به ایران

معرفی 7 اپلیکیشن کاربردی در سفر به ایران

معرفی ۷ اپلیکیشن کاربردی در سفر به ایران

سفر یکی از فعالیت های لذت بخشی است که هر آدمی برای ادامه زندگی بهتر به آن نیاز دارد.

تصور کنید که قصد سفر دارید و تا به حال سفر زیادی به شهرهای ایران خودمان هم نداشته اید و نمی دانید به چه شهری سفر کنید و از مراکز خرید مقصد گرفته تا جاذبه های مقصد مورد نظر، هوای مقصد و حتی رستوران های آن شهر هیچ آگاهی و اطلاعاتی ندارید.

چند لحظه به گذشته فکر کنید که چطور سفر می رفتید و اطلاعات آنچنانی از مقصد نداشتید و خودتان آنجا را کشف می کردید.اگر باز هم به روال گذشته ادامه دهید گویی که در گذشته گیر کرده اید و دنیا هیچ پیشرفتی نکرده است.

اما باید بدانیم که تکنولوژی همیشه دوست ما است و توسعه دهندگان نیز همیشه سعی دارند تا با استفاده از راهکارهایی تازه، به هر طریقی باری را از روی دوش کاربران بردارند.از تکنولوژی می توان حتی در حین سفر نیز استفاده کرد و بسیاری از کارها را به وسیله آن سهل و آسان نمود.

سپنجا با آگاهی از پیشرفت تکنولوژی و سفر بهتر شما در اینجا به معرفی چند اپلیکیشن کاربردی برای سفر را معرفی کرده است.

تکنولوژی در سفر

اپلیکیشن

سپنجا بهترین اپلیکیشن سفر ایرانی

فرض کنید که مقصد مورد نظر خود را پیدا کردید و حال مشکل مکان برای اقامت در شهر مورد نظر را دارید.سپنجا چالش شما برای یافتن اقامتگاه را حل کرده است، فقط کافی است که اپلیکیشن را نصب نمایید و از اقامتگاه مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید.

در  اپلیکیشن سپنجا می توانید از بین ویلاها، خانه های محلی، خانه های مبله و سوئیت های ثبت شده در برنامه هر کدام را که خواستید، رزرو کرده و در سفر از آن ها استفاده نمایید.

سپنجا

اپ سپنجا

همگردی ‌(بهترین اپلیکیشن سفر بین شهری)

حال که قصد سفر دارید، ممکن است ندانید چه شهری را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه و روحیه شما باشد و با توجه به پهناور بودن ایران و تعداد زیاد شهرهای آن ندانید کجا برایتان بهتر است و به راهنمایی احتیاج دارید.

اپلیکیشن همگردی می تواند نقش همین راهنما را برای شما در بین اپلیکیشن های گردشگری ایفا کند. در برنامه همگردی با فیلتر جستجوی ((یه بخش باحال)) در پیدا کردن شهر به شما کمک می کند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای اجاره ویلا باغ بهادران

برنامه ای که هم مکان های دیدنی شهرهای مختلف را نشان می دهد و هم به کمک آن نزدیک ترین رستوران ها و مراکز فرهنگی را به همراه اطلاعاتی درباره آنجا و نظرات کاربران را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اقامت در آپارتمان مبله در مشهد

بیشتر بخوانید : مسافرت جاده ای (Road Trip)خود را با استفاده از تکنولوژی در سفر، آسان کنید!

همگردی

۱۴۱

اپلیکیشن ۱۴۱ بیشتر برای کسانی خوب است که با ماشین شخصی خود قصد سفر دارند.

قبل از سفر ممکن است اکثر ما اطلاعاتی از ترافیک جاده ها، جزئیات مربوط به تصادفات راه ها، وضعیت آب و هوایی مقصد مورد نظر و تمام چیزهایی که امکان دارد در طول سفر به آن ها مواجه گردیم، در اینترنت جمع آوری کنیم.

خوشبختانه اپلیکیشن ۱۴۱ که توسط ((مرکز مدیرت راه های کشور)) منتشر شده، همه این اطلاعات را یکجا در اختیار شما قرار داده است و لحظه به لحظه می توانید از جدیدترین اتفاقات و نکات مهم جاده ها باخبر شوید.

علی بابا

ممکن است شما قصد سفر به شهری داشته باشد و نتوانید با ماشین شخصی خود به آنجا سفر کنید.

اپلیکیشن علی بابا پیدا کردن بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را برای شما راحت کرده است.حتی ممکن است مجبور شوید از ماه های قبل برای تاریخ سفر خود، بلیط رزرو کنید تا به مشکل برنخورید.خوشبختانه علی بابا نیز یکی دیگر از اپلیکیشن های کارآمدی است که در چنین شرایطی می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

بر اساس ادعای توسعه دهندگان، با نصب علی بابا به کامل ترین لیست پروازها از تمامی ایرلاین ها دسترسی پیدا می کنید و می توانید تنها با چند اشاره ساده به راحتی از طریق درگاه بانکی، بلیط خریداری کنید.

اقامت در ویلا در رشت

بیشتر بخوانید : ۹ بایدی که هر مسافری در سفر تجاری باید انجام دهد !

علی بابا

کمک های اولیه هلال احمر ایران

اکثر کسانی که اهل سفر هستند و زیاد سفر می روند ممکن است که در کنار اوقات خوشی که دارند، اتفاقات ناگواری هم برای آن ها بیفتد.امیدواریم که هنگام سفر هیچ اتفاق ناگواری برای هیچ انسانی اتفاق نیفتد. اما احتیاط شرط عقل است و باید خود را برای هر شرایطی آماده کرد و در صورت نیاز رفتارها و عکس العمل های مناسب نشان داد.

اگر تاکنون دوره های آموزش امداد رسانی و کمک های اولیه را پشت سر نگذاشته اید، کافی است با دانلود اپلیکیشن ((کمک های اولیه هلال احمر ایران)) از صدها روش امدادی برای شرایط گوناگون در مواقع اضطراری از آن ها استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آیا از آفرود سواری چیزی می دانید؟

هلال احمر

گوگل مپ (Google Map) اپلیکیشن سفر خارجی

یکی از موارد ضروری برای هر سفر، نقشه است.از بهترین اپلیکیشن های مسیر یابی نیز نقشه گوگل است.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید محدوده سفر خود را دانلود کنید و بدون نیاز به اینترت از آن استفاده کنید.با استفاده از این اپلیکیشن شما به نقشه بیش از ۲۲۰ کشور دسترسی خواهید داشت.

در صورت وجود اینترنت شما می توانید از امکانات مسیریابی، سفر مجازی به وسیله street view و دیگر امکانات خوب این اپلیکیشن استفاده نمایید.

گوگل مپ

چمدان (یکی از اپلیکیشن های کاربردی در ایران)

جمع آوری وسایل و آماده کردن چمدان همیشه یکی از کارهای لذت بخش و سخت هر سفری است.اکثرا به صورت ذهنی لیست وسایل مورد نیاز را جمع می کنند.یکی از بدترین اتفاقات این است که بعد از حرکت به سمت مقصد متوجه شوید به طور مثال شناسنامه خود را جا گذاشته اید. اپلیکیشن چمدان برای جلوگیری از این گونه اتفاقات ساخته شده است.

با این اپلیکیشن شما می توانید لیست وسایل مورد نیاز خود را بسازید و همزمان با جمع آوری، تیک آنها را هم بزنید تا مطمئن باشید چیزی را جا نخواهید گذاشت.

یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن ارائه لیستی کامل از وسایل مورد نیاز برای سفر‌ها و افراد مختلف است.همچنین کاربران می‌توانند این لیست‌ها را نیز شخصی سازی کنند.بدون شک اپلیکیشن چمدان می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد سفر دارند یا زیاد به مسافرت می‌روند.

این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که برنامه سفرهایشان را روی اپلیکیشن ذخیره و همچنین وسایل مورد نظرشان را نیز در آن یادداشت کنند.

بیشتر بخوانید : ۷ نکته که قبل از سفر باید بدانید؟

چمدان

قابلیت های کلیدی اپلیکیشن چمدان:

ایجاد لیست خودکار با توجه به نوع سفر، مشخصات فردی و همراهان
امکان ویرایش لیست و ایجاد لیست دلخواه
یادآوری آیتم های دلخواه
تقویم شمسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا