دیدنی های شیراز

روز شیراز چه روزیه؟

نکاتی درباره روز شیراز

آیا می‌دانستید روزی به نام روز شیراز، در تقویم ما وجود دارد؟ شیراز یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی ایران است. شهری که باغ‌های زیبا و طبیعت شگفت انگیز دارد. تمدن شیراز و همچنین قدمت بالای این شهر، باعث شده تا سالیانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این شهر بازدید کنند. شهر تاریخی شیراز قرن‌ها است که مهد فرهنگ این مرز و بوم است.

شیراز همواره در زمینه علم، هنر، شعر و ادب زبانزد خاص و عام بوده و شخصیت‌های بزرگ تاریخی و فرهنگی زیادی نام این شهر را یدک می‌کشند. از آنجایی که این شهر نقش بسیار بالایی در فرهنگ و گردشگری ایران دارد، روزی به نام روز شیراز در تقویم ایران وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در خصوص روز شیراز، مراسمات و آئین‌های این روز ارائه دهیم. لطفا تا انتها همراه تیم سپنجا باشید.

۱۵ اردیبهشت روز شیراز

در تقویم ۱۵ اردیبهشت روز شیراز نام گذاری شده است. در میان شهرهای ایران فقط به این شهر روزی در تقویم، اختصاص داده شده است. در روز شیراز مراسم ها و برنامه‌های زیادی برگزار می شود که جذابیت زیادی دارد. در ادامه می‌خواهیم به حال و هوای شیراز در اردیبهشت ماه بپردازیم.

حال و هوای اردیبهشت شیراز

اگر در اردیبهشت ماه گذرتان به شیراز افتاده باشد، می‌دانید که در این ماه چقدر سرسبز و پر از گل‌های زیبا و خوشبو است. عطر بهار نارنج در ماه اردیبهشت، باغ‌های شیراز را دریچه‌ای از بهشت کرده است. نام اردیبهشت که می آید شیراز در ذهن همه تداعی می شود.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه گهر ، راهنمای سفر برای عاشقان طبیعت گردی!

افراد زیادی منتظرند اردیبهشت برسد و سفری به شیراز داشته باشند. اگر قصد سفر به شیراز دارید می‌توانید برای اجاره سوئیت در شیراز همچنین اقامت در آپارتمان مبله در شیراز از تیم سپنجا و به‌صورت آنلاین کمک بگیرید.

روز شیراز
مراسم‌های روز شیراز

شهر شیراز پر از رمز و راز و تاریخ می‌باشد، طبیعت شیراز مدت‌ها الهام بخش شاعران بوده است. شاید افراد کمی از ۱۵ اردیبهشت روز شیراز اطلاع داشته باشند، برای همین مراسم زیادی در این روز برگزار نشده است.

البته یکی از مراسم دیدنی و جذابی که در نیمه اردیبهشت انجام می‌شود، پرواز بالون‌های رنگارنگ در این شهر است. در هفته شیراز برنامه‌هایی مانند جشن بادبادک‌ها ،پیاده روی خانوادگی، رایگان شدن اتوبوس تدارک دیده می‌شود.

برای اولین بار، ۱۲ بالون از کشورهای اروپایی و توسط بالن سواران حرفه‌ای و همزمان بر فراز شهر شیراز به پرواز درآمدند. دیدن این صحنه بسیار تماشایی و جذاب بود. پس از این مراسم باشکوه و جذاب در سال ۱۳۸۱، ۱۵ اردیبهشت روز شیراز نامگذاری شد.

روز شیراز

هدف از برگزاری مراسم روز شیراز

هدف از برگزاری این مراسم‌ها در روز شیراز، معرفی آثار تاریخی شیراز و همچنین سنت‌ها و آداب و رسوم این شهر فرهنگی است. لبته این برنامه‌ها فقط مختص روز شیراز نیست و در بقیه ایام سال هم برگزار می‌شوند.

هر گردشگری که این روزها وارد شیراز می‌شود با سر زدن به اماکن تاریخی مراسمی را می‌بیند. ارگ کریمخان زند، نمایشگاهی از عکس‌های شیراز قدیم دارد . در این بنای زندیه همچنین نمایشگاه فرش دستباف وجود دارد، که اطلاعات شما را در این زمینه بالا می‌برد.

این مطلب را هم بخوانید
لیستی از بهترین غذاهای شیرازی + عکس

در حافظیه ،۱۵ اردیبهشت، نمایشگاه کتاب و خوشنویسی اشعار حافظ برگزار می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا ۱۵ اردیبهشت و روز شیراز را بررسی کرده و مراسمات و رسوم مردم شیراز را در این روز بیان کنیم. اگر به شهر زیبای شیراز علاقه دارید توصیه می‌کنیم این روز باشکوه را از دست ندهید، مقدمات یک سفر چند روزه را بچینید.

نگران جای اقامت خود نباشید، از طریق سایت سپنجا اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید و آسوده خاطر سفر کنید. ما در تیم سپنجا همراه شما در این سفر خواهیم بود. اگر در نیمه اردیبهشت به شهر شیراز سفر کرده‌اید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا